NO Mirror Makeup Challenge (Photo Edition)

Beauty By Lexi / 08 Maj, 2013 - 20:01 / Dagens Look

 
 
 
 
 
 
Haha här är den så, No Mirror Makeup Challenge. Jag har alltså sminkat mig helt utan spegel, min sambo fick agera vittne. Om jag får säga det själv så tycker jag ändå att det gick hyffsat bra. Ögonbrynen var absolut värst som ni kanske ser, när jag hade fyllt i dom så skulle jag kamma igenom dom men en ögonbrynskam och lyckades då också kamma vid näsan hahaha. Det till vänster på bilden vart också betydligt mycket tjockare fram. Ögonen var rätt så lätta, det svåra med dom var att få creaseskuggan att blandas ut jämnt och linern att ligga vid fransraden och inte ovanför. Övre vattenlinjen gick utöver förväntan dock. I övrigt så var det lite svårt att veta hur mycket rouge, highlighter och contour jag hade applicerat men jag suddade, suddade och suddade för att förhoppningsvis få ett så jämnt resultat som möjligt. Kan också tillägga att jag gjorde detta i normal hastighet, jag drog inte ut på processen längre än vanligt då jag anser att det vore lite fuskigt.  


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: