Favoriter Maj 2013

Beauty By Lexi / 11 Juni, 2013 - 09:00 / Månadens Favoriter

 
 
Maj månads favoriter var lätta att välja ut och kommer i blandad kompott. Tre produkter för ansiktet och sist men inte minst en gammal doftfavorit.
 
bareMinerals Original Spf 15 Foundation (Medium tan)
För den som inte gillar att ha flytande foundation och föredrar att använda produkter med spf så är denna foundation toppen. När du applicerar den så tar det ett litet tag innan den "sätter sig på plats" men då jädrar sitter den fint och länge. När jag vill ha mer täckning så använder jag denna tillsammans med Garnier Miracle Skin Perfector BB Cream, denna kombination är är oslagbar och min hud ser fantastisk livfull ut.
 
Make up Store Microshadow (Muffin)
Jag har tidigare använt denna ögonskugga som ljust det, ögonskugga. Nu har jag upptäckt ett till användningsområde där denna passar som handen i handsken, som highlighter. Den ger en ruggigt fin lyster men utan att vara full med glitter.
 
Nivea Lip Butter (Vanilla & Macadamia)
Älskar detta lip butter, det doftar fantastiskt och gör läpparna mjuka. Detta lämnar inte min handväska, vill ha det med överallt.
 
Puma Red & White Woman (Edt 75ml)
En gammal doftfavorit jag har återförenats med nu sisådär 10 år senare. Toppnoterna är blodgrapefrukt, italiensk bergamott, enbär och gröna äpplen. Hjärtnoter så som jasmin, kaprifol, röd pion och vita vingårdspersikor. Sist men inte minst har vi basnoterna som är mysk och ceder, färsk vanilj och krämiga tonkabönor. Den är supersvår att få tag på numera (iaf den stora) så jag är så glad att jag fick en i morsdagspresent.
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: