Wet n' Wild 8-shade Color Icon

Beauty By Lexi / 30 Januari, 2013 - 11:51 / Shopping

 
Dessa 8-shade Color Icon paletter från Wet n' Wild är mina nya absoluta favoriter. Jag hittade dom på LensOn för 79:-/st men så snubblade jag över en rabattkod så totalt fick jag betala 219:- med frakten (39:-) inräknad. När jag fick hem paletterna så hade en gått sönder i kartongen p.g.a dålig paketering så jag ringde till kundtjänst och dagen efter låg den i brevlådan. Så även om jag först vart besviken på deras dåliga paketering så vart jag positivt överraskad av den hjälp jag fick. Paletterna jag beställde var, E738 Comfort Zone, E736 Petal Pusher och E737 Blue Had Me At HelloSom ni ser har varje palett 8 olika skuggor, två Definer, två Crease, två Eyelid och slutligen två Browbone. Är du nybörjare och osäker på vad dessa ord betyder eller så kanske du har en okreativ dag, hur som helst behöver du inte oroa dig utan kika istället in baksidan på paletten. På baksidan får du en bildförklaring och även förslag på hur du kan använda skuggorna för att skapa en snygg sminkning.
 
 
Jag kan inte annat än älska dessa skuggor, dom flesta är silkiga och glider på med en bra pigmentering. Det finns några undantag men inget som stör mig. Jag använder oftast ögonprimer tillsammans med mina skuggor för att få mer färg och bättre hållbarhet, gör ni det med dessa så har ni en hållbar sminkning.
 
E738 Comfort Zone
 
 
E736 Petal Pusher
 
 
E737 Blue Had Me At Hello
 
 
Min slutsats är att dessa skuggor är inte bara billiga dom är pigmenterade och håller vad dom lovar. Om ni vill köpa en bra palett men kanske inte har råd med en från Too Faced, MUS etc. så kanske detta är paletten för dig..
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: