Mina hår "must haves" för styling

Beauty By Lexi / 01 Februari, 2013 - 08:00 / Hår & Styling

 
Dessa produkter ovan är mina absoluta favoriter just nu, Bed Head Masterpiece Massive Shine Hairspray, Bed Head Superstar Queen for a Day Thickening Spray, Batiste Dry Shampoo och sist men inte minst Moroccanoil.
 
Moroccanoil har jag inkluderat i min hårrutin i över ett år nu, denna på bilden är ett varuprov från Glossybox. Jag vet inte vad jag ska säga om oljan mer än att den doftar underbart, ger glans åt håret och gör det mjukt och följsamt. Bed Head hårsprayen doftar också gott (Krusbär?) och håller håret på plats hela dagen. Thickening Sprayen använder jag mestadels på luggen för att den inte ska klyva sig eller se stripig ut, den fungerar som en mousse men du applicerar den genom att spraya och sedan ruffsa igenom håret. Detta underlättar då en mousse vanligtvis tenderar att fastna lite här och där medans en spray blir jämnt fördelad. Sist men inte minst Mitt Dry Shampoo, kärlek vid första användningen. Jag har testat dom flesta dofterna från Baptise och alla doftar dom gott. Jag har tidigare testat torrshampon från tex. Toni and Guy och Lee Stafford men alla dessa produkter har haft en stark och inte så värst tilltalande doft.
 
Om jag ska platta, locka eller göra något annat med mitt hår som inkluderar värme så använder jag självklart en produkt som skyddar mitt hår. Just nu är det TRESemmé Heat Defence smooth.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: