L'ORÉAL Lumi Magique (Foundation & Primer)

Beauty By Lexi / 29 Januari, 2013 - 19:59 / Recensioner

 
 
PRODUKTINFORMATION
 
Lumi Magique har en formula som är särskilt utvecklad för att bevara hudens naturliga lyster och dölja småbrister hos huden utan att täcka dem. Den innehåller nästan 40 % rent vatten (jämfört med ett genomsnitt på 20 %). Huden tillförs fukt, källan till dess strålande lyster, och småbrister hos huden suddas ut utan att täckas.
Resultatet blir en perfekt hud som ser naturlig ut med en magisk lyster tack vare den speciella flytande ljusteknologin. Huden får ett felfritt utseende och en enastående lyster som om den strålar inifrån.
 
MINA ÅSIKTER
 
Lumi Magique är en suverän foundation för dig som vill ha lite mer lyster, speciellt nu vintertid då hyn tenderar att se ganska så trist och glåmig ut. Jag valde nyansen C1 Rose Pearl då den machade min egen hudton bäst. Jag är rätt så blek i hyn med blandade undertoner. Brukar vanligtvis ha problem med att hitta rätt färg på foundation men denna vart en riktig fullträff.
 
Jag skulle påstå att Lumi Magique har en mellantäckning men den går att bygga upp för en bättre täckning. Hållbarheten var helt ok för en foundation i denna prisklass (ca. 165:-), jag bör dock tillägga att jag använde ett puder ovanpå fokuserat på T-Zonen då jag tenderar att bli oljig där under dagen. L'ORÈAL påstår att denna foundation ska dölja småbrister genom att "sudda ut". Vågar påstå att min hud faktiskt ser jämnare och fräschare ut tack vare denna produkt. Min slutsats är att detta är en klart prisvärd foundation som jag med glädje kommer att köpa igen. Önskar dock att det fanns fler nyanser för t.ex. mörkare hudtoner.
 
Köpte även Lumi Magique Primer (165:-) från samma serie, en ljusreflekterande primer som ger huden extra lyster. Denna kan användas ensam eller under din foundation. För dig med oljigare hy skulle jag nog rekommendera att använda bara en utav dessa produkter åt gången. Jag har testat att använda primern som en highlighter på kindbenen och amorsbågen för lite extra "umpf", superfint. Lumi Magique Primer går självklart att använda tillsammans med någon annan foundation du har ståendes hemma för att öka lystern. Även denna produkt föll mig i smaken och kommer fortsättningsvis vara en del i min makeup rutin.
 
NI HITTAR LUMI MAGIQUE FOUNDATION HÄR
OCH LUMI MAGIQUE PRIMER HÄR
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: