Ta bort glitternagellack på ett enkelt sätt.

Beauty By Lexi / 06 Februari, 2013 - 11:00 / Tips & Trix

Glitternagellack är superfint men kan vara otroligt svårt och tålamodsprövande att få bort. Jag vet inte hur många gånger jag har suttit och skrubbat i ren förtvivlan och sett bumullspad efter bomullspad bli helt söndertrasad men glitterlacket ger inte vika. Får ca. två år sedan så såg jag en video på YouTube hur man med en superlätt metod blir av med det envisaste glitterlack och sedan dess har jag aldrig behövt skrubba något mer. Så håll i hatten, nu kör vi.


DU BEHÖVER:

  • En sax
  • 5 stycken bomullspads som du delar på hälften med en sax
  • 10 små bitar aluminumfolie
  • Nagellacksremover

 

 

GÖR SÅ HÄR:

  • Dela en bomullspad på mitten med en sax (till två halvmånar).
  • Häll rikligt med nagellacksremover på bomullpadsen.
  • Lägg sedan bomullspads över naglarna.
  • Linda in bomullspaden och fingertopparna med aluminumfolie.
  • Låt verka i cirka 10-15 minuter.
  • Dra av foliepaketen från fingrarna, kläm gärna åt lite.
  • Nagellacket borde förhoppningsvis nu vara upplöst och du kan nu torka av resterna med en bomullspad och lite nagellacksremover om det behövs.

 

 

Ps. Lämna gärna en kommentar om du testar detta och det fungerar lika bra för dig som det fungerar för mig.

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: