Rouge för dig

Beauty By Lexi / 12 Februari, 2013 - 14:17 / Tips & Trix

 
Jag är en utav dom som testar mig fram med olika produkter, fungerar det inte så fungerar det inte, that's it. Dock brukar jag alltid ha i åtanke vad jag har för slags hy, då vet jag vad jag rimligtvis kan förvänta mig när jag köper en produkt. Tex. på sommaren kan jag inte använda cremerouge då den ordagrant smälter bort från mitt ansikte, då passar puder- eller gelrouge bättre. På vintern då mitt ansikte är torrt så föredrar jag att använda cremerougen för att den får min hy att se mer fräscht och pigg ut. Här kommer lite information om lite olika rouge, vilken hudtyp dom passar till, hur du applicerar och sist men inte minst vad du gör om du har lyckats överapplicera.
 
CREMEROUGE
Passar dig som: Har normal till torr hud och vill att rougen ska se lätt och naturlig ut. 
Så applicerar du: Använd gärna fingertopparna och massera in rouget på "äppelkinderna" och sedan uppåt, utåt mot öronen. 
Om det blir fel: Använd lite hudcreme eller foundation och lätta upp rougen eller borsta över transparent puder för att tona ned nyansen. Har du kvar foundation på penseln/svampen från det att du la din foundation, använd det.

PUDERROUGE
Passar dig som: Har normal till fet hud och tycker om att använda torra produkter som du borstar på huden. 
Så applicerar du: Använd en rougeborste som du först borstar upp rouget i, sedan duttar du av det yttersta lagret på tex. din hand och till sist sveper du runda cirklar på kinderna och uppåt, utåt mot öronen. 
Om det blir fel: Borsta över transparent puder för att tona ut nyansen. 

GELROUGE 
Passar dig som: Har fet hud. 
Så applicerar du: Använd fingertopparna och massera in rouget i kinderna. 
Om det blir fel: Använd lite hudcreme eller foundation och tona ut rougen med.
 
 
Postat av: Molly Bergström

TA DEL AV MINA 13.000 UNIKA LÄSARE!
Nu drar jag igång en ny omgång av Helgens blogg! Anmäl dig i inlägget jag länkar här under för att få en bild i min meny under en hel vecka.

http://mooollys.se/2013/february/helgens-blogg-2.html#comment

Lycka till! :)

2013-02-12 @ 14:53:53
URL: http://mooollys.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: