Max Factor Lipfinity Lasting Lip Tint

Beauty By Lexi / 04 Februari, 2013 - 12:00 / Shopping

05 Marshmallow
 
PRODUKTINFORMATION
 
Lipfinity Lasting Lip Tint har en vattenbaserad formula som absorberas in i det yttersta lagret i läpparna istället för att lägga sig på ytan, vilket ger en lätt känsla och en vacker långvarig look. Lipfinity Lip Tint är upformad som en penna med en specialformad spets för exakt definition och flexibel applicering. Du kan leka med färgerna och själv bygga upp den färgintensitet du önskar.
 
MINA ÅSIKTER
 
Först och främst undrar jag varför denna produkt heter Lip Tint då den uppenbarligen påstås ha samma egenskaper som en Lip Stain? Rätta mig om jag har fel men ett Lip Tint brukar vara ett läppbalsam med lite färg och en Lip Stain är en färgad vätska som sjunker in i yttersta lagret på läpparna och sitter på plats längre än någon annan läpprodukt? Så med det sagt, denna produkt borde falla under kategorin Lip Stain så redan där är jag oense med vad som utlovas. När det kommer till applicering så sker det med en filttopp, precis som en tuschpenna enkelt och bra. Färgen som kommer ut är lite skrämmande då den är väldigt intensiv men det värsta försvinner snabbt, kvar lämnas en behaglig "lagom" mängd färg i en liten stund. Jag måste också ifrågasätta själva nyansen, på mig ser den annars "gammelrosa" färgen väldigt röd ut? Är det bara jag? Hållbarheten är enligt mig inte alls vad man kan önska utav en produkt som denna. Så jag kommer tyvärr inte att köpa någon fler nyans i denna serie.
 
 
Nyapplicerad.
 
 
Resultatet efter ca. 15 min.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: