Love is in the air

Beauty By Lexi / 08 Februari, 2013 - 17:00 / Min Nagellacks Samling

Idag gjorde jag en superlätt liten design inspirerad av uttrycket "Love is in the air", stjärnhimmel och ett hjärta i rosa neon. Något för den som kanske inte gillar sockersött men ändå vill ha något gulligt och romantiskt på naglarna inför Alla Hjärtans Dag. Skulle nog förklara denna design som lite rockig men fylld med kärlek. Ha i åtanke att du kan göra hur många hjärtan du vill, nu gjorde jag bara ett på vardera hand för att jag skulle testa inför Alla hjärtans dag och den designen jag kommer att göra då. Lycka till!
 
 
DU BEHÖVER:

Ett lack att täcka hela nageln med.
Ett lack till att göra hjärtat med.
Ett överlack, gärna snabbtorkande.
En hårnål om du inte äger ett dotting tool.
 
 
 
 
Börja med att måla alla naglar med det nagellack du har valt.
Gärna två gånger för att få det extra täckande. Jag har valt att måla med Storm från ZOYA.
Jag har även valt att pensla på lite snabbtorkande överlack, Seche Vite.
 
 
 
 
Gör sedan tre prickar genom att doppa ena "plutten" på din hårnål i lite nagellack.
Jag valde att använda mig utav China Glaze - Pink Voltage till detta.
 
 
 
 
Dra hårnålen fram och tillbaka som ett V mellan prickarna för att forma ditt hjärta.
Tillsätt lite till nagellack med hårnålen om det inte blir så pigmenterat.
Måla över med ditt överlack för att skydda din design.
Klaaaart..


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: