"Alla Hjärtans Kväll" Makeup

Beauty By Lexi / 13 Februari, 2013 - 21:14 / Dagens Look

Okej, den makeup jag lade upp förut var en Alla Hjärtans Dag makeup, här har ni nu Alla Hjärtans Kväll makeup. Jag har nu min dags makeup som jag visade tidigare i grunden och bygger på yttligare på den. Jag använder mig i stort sett utav samma produkter som innan +/- något. Denna look är lätt som en plätt att återskapa, ta fram ditt eget smink så kör vi.
 
 
 
 
 
 
Applicera en ljusrosa ögonskugga över hela ögonlocket som grund. Dutta lite lila i innre och yttre ögonvrån, tänk på att bara ta lite åt gången på penseln och sedan bygga upp intensiteten eftersom. Ta fram din blendingbrush och tona samman dom rosa och lila ögonskuggorna. Applicera sedan en ögonskugga som går åt magenta-hållet intill det lila i yttre ögonvrån och ovanför globallinjen. Under den nedre fransraden valde jag att applicera den lila skuggan längst ut i yttre ögonvrån och den ljusrosa innåt mot inre ögonvrån, ta återigen fram din blendingbrush och tona samman dessa två skuggor. Dags för eyeliner, jag valde att applicera en gel eyeliner längst med undre och övre vattenlinjen. På locket gjorde jag en lagom tjock linje med en liten vinge.
 

 
 
Läpparna har fortfarande e.l.f's läppstift i Runway Pink i grunden som förut men är nu toppade med Illamasqua läppglans i färgen Fierce. Fierce kan skrämma en om man bara tittar på förpackningen då den ser ruggigt lila ut men tillsammans med ett rosa läppstift så blir det en toppenfin kombination.
 
ÖGON 
Too Faced Shadow Insurance Orginal
Maybelline Color Tattoo, 65 - Pink Gold
Maybelline Color Tattoo, 45 - Infinite White
MUS Eyedust, Strict
MUS Microshadow, Cotton Candy
MUS Microshadow, Flamenco
MUS Microshadow, Muffin
99 Color Palette, Magenta nyans
Maybelline eyestudio lasting drama gel eyeliner
 
KINDER 
e.l.f studioblush, #D21
Isadora Bronzing Powder
 
LÄPPAR
e.l.f Studio Lipstick, #D19 - Runway Pink
Illamasqua, Fierce
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: