My Boyfriend Does My Makeup TAG (Photo Edition)

Beauty By Lexi / 30 April, 2013 - 17:07 / Dagens Look

 
 
 
 
 
 
 
T fick uppgiften att sminka min idag, jag lade ut massa smink på köksbordet så han kunde välja fritt bland allt. Han fick själv gissa vad allt var till för och vad man applicerade det med, jag gav honom ingen ledtråd.
 
Japp, detta är då min nya look "Clown Face", skapad av T. Den är mycket speciell, inget man kanske vill visa i dagsljus kanske men den kan ju fungera på något ställe det är mörkt, riktigt mörkt. T tog inspirationen från Barbiedockor, som tur är har jag aldrig ägt en Barbie som ser ut så här. Dom måste nog vara rätt så sällsynta. Om ni vill veta hur man skapar denna look så har ni listan nedanför med produkter. Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte om detta mästerverk, enjoy.
 
ÖGON
Maybelline The Colossal Volum' Expres Mascara
Urban Decay 24/7 Glide-On Eye Pencil, Mainland
Maybelline Eyestudio Lasting Drama Gel Eyeliner 24 H, 01 Black
Wet 'n Wild Color Icon, E736 Petal Pusher (en salig mix av olika skuggor i hela paletten)
 
ÖGONBRYN (Dom övre haha)
Anastasia Beverly Hills Brow Ex-Press, Brunette
 
ANSIKTE
L'oreal Lumi Magique Light Infusing Foundation, C1 Rose Pearl (sporadiskt applicerat här och där)
e.l.f High Definition Powder (även det vart applicerat lite på alla möjliga ställen)
H&M Blusher, Spring Flower (över hela kinderna)
Isadora Bronzing Powder, 94 Matte tan (som en brun skepparkrans runt haka och kinder)
 
LÄPPAR
Maybelline Color Sensational, 527 Lady Red
 
Voilà, där har ni hela looken, skynda nu iväg och testa att återskapa den. Seriöst, jag "taggar" er alla att göra detta nu så fram med karlar och smink och skicka sedan en länk på resultatet. ;)
 
 
 
Postat av: Victoria

Hahaha! Ja vad säger man. Bra försök..eller...?!

Svar: Haha ja, det gick ju erhm.. ok innan han skulle fylla i crease-skuggan, då var det kört haha.
Alexandra Svensson

2013-05-01 @ 22:01:45


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: