Favoriter Mars 2013 (Försenad)

Beauty By Lexi / 29 April, 2013 - 19:36 / Månadens Favoriter

 
 
 
Favoriterna för Mars månad var superlätta att välja, dessa är tveklöst dom produkter jag har använt mest denna månad. Nagellacken påminner om vår och sommar och får en att längta ännu mer efter sol och värme. Ögonprimern har räddat mig från många missöden tidigare månader, denna månad var inget undantag. Helt klar en utav mina största favoriter som jag vet att jag inte skulle vilja vara utan i och med att mina ögonlock blir rätt så oljiga under dagen. Sedan har vi två produkter, en pure light primer och en fuktgivande källvattenspray som har fått min hy att se mycket mer frisk och fräsch ut denna vår. Sprayen har även motverkat "kak"-känslan som kan uppstå när du är lite torr i hyn eller har applicerat för mycket puder. Sist men inte minst en eyeliner/ögonskugga som är ruggigt bra pigmentering i och sitter som berg.
 
VICHY Eau Thermale
Thermalskt källvatten från Vichy har en hög koncentration av mineraler och spårämnen som fräschar upp och lugnar huden och stärker dess naturliga försvarssystem. För män och kvinnor som vill fräscha upp huden oavsett vilken hudtyp de har. Lämplig för känslig hud.
 
MAYBELLINE Forever Strong Super Stay Gel Nail Color 7 Days
Om jag skulle komma på något dåligt med dessa nagellack så är det utan tvekan namen. VEM i hela friden har fått för sig att det är en bra idé att ha ett så här långt produktnamn? Färgerna jag har är 615 Mint For Life och 210 Eternal Lilack och dom är verkligen superfina. Båda lacken är pigmenterade, krämiga och lätta att applicera. Hållbarheten beror lite på vad du gör under veckorna men i överlag så är den bra.
 
L'OREAL PARIS Lumi Magique Pure Light Primer
Lumi Magique Primer är en ljusreflekterande primer som ger huden extra lyster. Den lägger sig lätt på huden och ger 8 timmars återfuktning. Används ensam eller under foundation. Den går även att använda som flytande highlighter på t.ex. kindben, amorbåge mm. Denna Primer gör underverk om du har lite torrare hy och vill få den att se mer fräsch ut, vi snackar JLo glow fast lite mer silvrig istället för hennes klassiska bronze. Love it.
 
Too Faced Shadow Insurance Original
Denna siliconbaserade ögonprimer hjälper till att hålla din ögonskugga på plats både dag och kväll och ökar färgintensiteten i varje enskild ögonskugga. Too Faced Shadow Insurance Eye Shadow Primer hjälper till att minimera fina linjer och jämnar ut hudtonen på ögonlocken samtidigt som den lägger sig som en skyddande hinna mellan hudens oljor och ditt smink för en perfekt makeup hela dagen. Helt klart en utav dom viktigaste produkterna i min rutin, den är verkligen en rikitg hjälte.
 
Jelly Pong Pong 2-in-1 Eyeliner & Shadow
En unikt formulerad penna som fungerar som både en bred kajal och ögonskugga. Krämig konsistens gjord på bivax för att vara skonsam mot huden runt ögonen. Som eyeliner är den bra pigmenterad och sitter superbra på vattenlinjen. Som skugga/bas är den ok men inte i närheten så bra som säg en Maybelline Color Tattoo 24 Hr.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: