Favoriter April 2013

Beauty By Lexi / 30 April, 2013 - 10:00 / Månadens Favoriter

 
 
 
Mina favoriter brukar inte vara svåra att urskilja, denna månad var inget undantag. Jag ser ingen röd tråd i dessa produkter, dom är bara produkter som har stuckit ut i min makeupsamling. Paletten är ju en nykomling här hemma men den hamnade snabbt på topplistan. Läppstiftet är en härlig liten färgbomb som gör vem som helst lycklig. Rougen och highlightern ger en vårfräsch känsla och skimmrar fint i solen. Sist men inte minst vill jag påpeka hur mycket jag älskar den människa som uppfann remover sticks.
 
H&M Eye Make-up Remover Sticks
Dessa bomullpinnar är på ena sidan preparedade med olja och andra sidan fungerar som en vanlig tops. Ett ruggigt bra påhitt om du har svårt att få bort rester av mascara och eyeliner runt ögonen.
 
Urban Decay Naked 2
Jag vet inte vad jag ska säga, jag bara fullkomligt älskar denna palett. Fägerna är superfina och mycket pigmenterade. Skuggorna är lättapplicerade och smidiga att sudda ut för en sotigare look. Detta skulle jag påstå är bland dom bästa ögonskuggorna jag någonsin har ägt.
 
Too Faced Candlelight Glow
Candlelight-pudret ger en intensiv lyster samtidigt som det med avancerad "photolite" teknik mjukar upp finishen i ansiktet vid hård belysning, för en jämn och naturlig effekt. Detta rena, gyllene puder ger hudtonen en varm touch samt ljusar upp och ger lyster. Tillför en glödande lyster på dekolletage och panna och kinder. Jag personligen använder detta på kindben, på näsbryggan och amorsbågen för en fin highlightingeffekt.
 
Sleek MakeUP Aqua Collection Mirrored Pink
Denna rouge är pigmenterad, skimmrig och ger dina kinder en rosig, hälsosam look. Den appliceras lätt och blir inte fläckig som en del rouger kan bli. Den ända nackdelen är att förpackningen är svår att öppna, är rädd att råka ta sönder den varje gång jag ska öppna locket.
 
Maybelline Color Sensational 904 Vivid Rose
Läppstift med extra starka pigment, för härligt intensiva läppar. Med ny teknologi har man tagit fram Color Sensational Vivids lipstick där man använder neon klädda pigment, som ger vibrerande färger. Läppstiftet sitter länge och ger mjuka läppar och återfuktade läppar, tack vare honungs nectar i formulan. Känns som ett cerat med pigment som läppstift. Ren och skär kärlek i "stick"-form.
 
 
 
MÅNADENS FAVORITLÅT
Är egentligen Stay - Rihanna feat. Mikky Ekko men den finns inte på
Spotify så ni hittar min andra favorit här nedan, klicka på ikonen.
 
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: